Jobb jobb jobb

Hej på er! Jag har inte bloggat så mycket på senaste, men jag har verkligen inte haft tid. Jag har jobbat massor och även haft ridlektioner förra veckan. Ni såg rätt, jag har haft mina första ridlektioner. Det var för en 10 årig tjej från Norge som är här varje sommar och hälsar på. Vi kände inte varandra alls utan allt hände verkligen av en slump typ. Ella som tjejen hette ville lära sig rida lite mera och jag lärde henne. Hon var otroligt lättlärd och vi hade väldigt roligt under dom 4 dagarna hon red här. Theia skötte sig bra men gjorde det inte helt lätt för Ella, man ska lära sig den hårda vägen ;) Ella både ramla av, blev trampad på tårna och ramla ner från pallen och skrapa upp ryggen... Men hon är så tuff så inget "gjorde ont"..

Annars fick hon också mocka, sopa, packa hö, fodra mm för att lära sig att det inte bara är att rida med hästar, utan ganska mkt hårt jobb som också är roligt :)

Kommentera här: