Lilla Nemo på stora Babsan

Hallå hallå! Det var ett tag sen.. Jag har inga ursäkter till min frånvaro förutom att livet kom emellan. Så jag var tvungen och hantera det lite innan allt annat.

Idag har det inte hänt så mycket än så länge. Jag har kollat på senaste pll och the fosters och hämtat häst ut fel hage..
Jag kollade ut genom köksfönstret och såg 4 hästar i valackhagen istället för 3... Och när jag insåg att det var Babsan kan vi väl säga att flashback kom upp, hehe. (Sist Babsan rymde in dit blev hon rejält sparkad) Så jag sprang ner i panik men förstod efter att tag att det var ganska lungt, Babsan är så snäll och okomplicerad, dom andra hästarna känner henne också sen innan.Dock så är jag ganska chockad över att inte "hingstiga Nisse" eller Rio, som inte har gått med tjejer på år gjorde något "move"... Utan vem såg jag stå på två bakben med frambenen kravlandes och skrapande på Babsan rygg, jo lilla Nemo.. Nu i efterhand när jag vet att allt är bra med Babsan kan jag säga att det nog var det roligaste jag sett. Men i stunden sprang jag nog fortare än löparna i OS.. Hahah nej men inte så konstigt då Babsan är brunstig.. Nisse var mest bara glad av hennes besök, konstigt nog. Om ni inte vet det så är det pga Nisse dom går i uppdelade hagar, han är så hingstig så det blir inte så bra när dom brunstar ;)

Några bilder från senaste

Kommentera här: