Babsan som skulle bli min nästa stjärna

När jag köpte Babsan så var tanken att hon skulle bli min nästa "stjärna", då menar jag inte höga klasser och massa priser utan min nästa ridhäst. Min nästa ridhäst jag kunde göra det mesta med, rida ut, galoppera full fart över fällt, hoppa, rida dressyr och åka iväg på massa skojsigheter. Men så blev det ju inte.

För ca 1,5 år sen började Babsan bli halt, tror hon varit halt typ 10 gånger sen dess.. Hon blir halt sen läker hon och jag sätter igång henne, sen blir hon halt igen. Det är så det har sett ut, halt, inte halt och sen halt igen. Jag hade aldrig trott att hon bara skulle hålla för promenadridning/lugna uteritter. Men jag älskar henne och skulle aldrig sälja henne för några pengar i världen. Bara hon mår bra så är jag glad, ridningen är bara en bonus!

Just nu håller jag på att skritta igång henne efter senaste hältan, hon känns jätte fräsch, som vanligt efter hon läkt ur hältan. Planen nu är att bara skritta och sen i framtiden lite trav om det känns bra :)

Kommentera här: